ul. Kacza 11a, 30-735 Kraków biuro@teczacpt.pl Zadzwoń do nas pod numer: 662-225-535, 501-254-773

Komputer

Komputer

Test na uzależnienie od komputera

Krok 1: Wykonaj test 

1. Utraciłem kontrolę nad korzystaniem z komputera. 

  • Kiedy siadam przy komputerze, zapominam o całym świecie;
  • Ustalam sobie limity, ile godzin będę siedział przy komputerze, a potem łamię je;
  • Czasem nie wiem „jak to się stało”, że znowu siedzę przed ekranem komputera;
  • Siedzę przed ekranem komputera, a potem tego żałuję i mam wyrzuty sumienia;
  • Kocham swój komputer.

2. Lubię swój komputer pomimo licznych strat z tym związanych. 

  • Mam zaburzenia somatyczne (zgaga, żylaki odbytu, nadciśnienie tętnicze, częste bóle głowy, mroczki przed oczami trudności z koncentracją);
  • Bardzo się tego wstydzę, ile czasu spędzam przed komputerem;
  • Mam silne poczucie winy z powodu ilości czasu spędzanego przed komputerem;
  • Z powodu mojego siedzenia przed komputerem, często dochodzi do konfliktów i kłótni w mojej rodzinie;
  • Moi bliscy mówią, że powinienem się leczyć;
  • Wychodzę wcześniej z pracy (szkoły), by móc zasiąść przed komputerem;
  • W pracy zwracają mi uwagę, że moje siedzenie przed komputerem „nie jest normalne”.

3. Przymus korzystania z komputera.

  • Składam obietnicę, że nie będę surfował w sieci, ale nie mogę ich dłużej dotrzymać;
  • Czuję silny niepokój, kiedy nie mam komputera lub mam utrudniony do niego dostęp;
  • Gdy gdzieś wychodzę, pytam, czy jest tam komputer;
  • Niecierpliwie czekam, kiedy będę mógł usiąść przed komputerem;
  • Prowokuję konflikty, kiedy nie mogę odpalić kompa;
  • Ciągle myślę o komputerze;
  • Kiedy nie siedzę przed komputerem, bywam rozdrażniony;
  • Czasami śni mi się, że siedzę przed ekranem komputera.

4. Zmiana tolerancji.

  • Spędzam coraz więcej czasu przed komputerem;
  • Wystarczy, że siądę przed komputerem, a od razu lepiej się czuję

5. Zespół abstynencyjny.

  • Mam „moralniaka”, kiedy wstaję od komputera;
  • Jak wstaję od komputera, boli mnie głowa, silnie się pocę, trzęsą mi się ręce, jestem zmęczony;
  • Źle śpię.

6. Koncentracja życia wokół komputera.

  • Przez ilość czasu spędzonego przed komputerem, zaniedbuję obowiązki zawodowe lub rodzinne;
  • Musiałem zmienić wcześniejsze plany, ponieważ zasiedziałem się przed komputerem;
  • Izoluję się od ludzi, wolę spędzić czas przed komputerem;
  • Planując swój dzień, planuję w nim czas na posiedzenie przed komputerem;
  • Wolny czas spędzam przy komputerze.

Krok 2: Poznaj wyniki testu

Identyfikacja z jednym lub dwoma stwierdzeniami oznacza wysokie ryzyko, że się uzależnisz.

Co najmniej trzy pozytywne odpowiedzi przemawiają za uzależnieniem od komputera.

Krok 3: Dobrze trafiłeś, pomożemy Ci!

Wiemy, jak Ci pomóc. Od dziś nie jesteś sam. Gratulujemy Ci odwagi.

Pamiętaj! Wykonany przed chwilą test nie służy diagnostyce. Jego zadaniem jest pokazanie Ci, że potrzebujesz pomocy. Po pełną diagnozę zwróć się do specjalisty.

Terapeuci „Tęczy” czekają na Ciebie. Wybierz kontakt telefoniczny: tel.662-22-55-35 lub e-mail: biuro@teczacpt.pl 

 

Uzależnienie od komputera polega na utracie kontroli nad określonymi formami korzystania z tego urządzenia. Nałóg charakteryzuje się nabyciem psychicznej zależności od stanów, które są wywoływane za pośrednictwem komputera. Uzależnienie zagraża nie tylko ważnym obowiązkom zawodowym czy szkolnym, ale także relacjom rodzinnym i partnerskim. 

Wśród objawów można wyróżnić między innymi korzystanie z komputera jako formy ucieczki od problemów i emocji, narastające kłopoty w innych sferach życia, częste myślenie o aktywności związanej z komputerem, a także odczuwanie dyskomfortu 
i złości w sytuacjach, gdy korzystanie z niego jest utrudnione. 

Terapię uzależnienia od komputera możesz odbyć  ambulatoryjnie lub w ramach oddziału dziennego. 

Bliższe informacje uzyskasz pod numerem:  662-22-55-35

W ramach terapii zapewniamy naszym Pacjentom:

  • pełną dyskrecję i anonimowość;
  • w razie potrzeby zwolnienie L-4 ;
  • profesjonalną opiekę medyczną;
  • konsultacje psychiatryczne;
  • konsultacje psychologiczne;
  • przygotowanie indywidualnego planu terapii przez osobistego terapeutę;
  • uczestnictwo w grupach wsparcia. 

Jeśli masz pytania, zadzwoń: tel.: 662-22-55-35, napisz: biuro@teczacpt.pl, dowiedz się więcej!

Udzielimy Ci wszelkich informacji i odpowiemy na każde pytanie.
Czekamy na Ciebie!

Facebook